Uwe Eickert udostępnił dla chętnych wersję ‘gold’ instrukcji do taktycznej gry wojennej Conflict of Heroes: Storms of Steel. Można ją otrzymać wysyłając maila na adres ueickert@gmail.com. Autor przesyła linki do instrukcji i karty pomocy.
Co ciekawe, podstawowe zasady mechaniki, znane z pierwszej części serii – Awakening the Bear, uległy dość znacznym zmianom. Scenariusze z CoH:AtB można rozegrać również na nowych zasadach – Uwe obiecuje wkrótce opublikowanie pomocy przydatnej do implementowania nowych reguł dla potrzeb pierwszej części cyklu.
Co się zmieniło?
Przede wszystkim gracze mogą równocześnie mieć aktywowane po jednej jednostce. Zatem gdy przeciwnik przebiega pod nosem naszych oddziałów, nie musimy uruchamiać ich w trybie ‘opportunity action’ czy tracić drogocennych CAP – możemy ‘polać go ogniem’ z cekaemu w normalnym trybie aktywacji, za punkty AP. Piękne, prawda? Oznacza to przede wszystkim koniec taktyki ‘na wyczerpanie CAP przeciwnika’, i znacznie urealnia grę.
W przypadku grup ogniowych, jednostki wspierające tylko wtedy mogą dołączyć do lidera, gdy cel znajduje się w ich standardowym zasięgu.
Jednostki ukryte zyskują natomiast większą mobilność – w terenie zapewniającym osłonę poruszają się tylko za 3 pkty AP.
Doszło także kilka mniejszych zmian, związanych z punktami ruchu i osłoną
Przyznam, że z jednej strony bardzo podobają mi się te korekty (przede wszystkim broń maszynowa zyskuje wreszcie historyczne zastosowanie), z drugiej, pozostaje jednak wrażenie, że cały system wcale nie jest tak dogłębnie przemyślany, jak próbuje nas o tym przekonać Uwe. Zwróćcie uwagę, że jest to już bodajże czwarta korekta (a druga poważna) zasad do Conflict of Heroes: Awakening the Bear. O ile mi wiadomo, niewiele jest gier wojennych, w przypadku których co kilka miesięcy autor wypuszcza nową wersję instrukcji, zmieniającą podstawowe zasady mechaniki. Ile mamy jeszcze czekać na ostateczny jej kształt w serii CoH?