Home | War of Honor

War of Honor

W grze War of Honor będziemy mogli poczuć się jak prawdziwi samuraje: walczyć i postępować zgodnie z kodeksem i honorem. Ten wykreowany przez AEG “średniowieczny”, wzbogacony magią świat nawiązujący do historii Japonii zagości na naszych stołach dzięki grze karcianej, która ma ukazać się jeszcze w tym roku, w czerwcu.


WoH nawiązuje do sztandarowego produktu AEG, czyli do kolekcjonerskiej gry karcianej: Legend of the Five Rings (CCG). W tym wypadku dostaniemy jednak podobnie jak w Warhammerze: Invasion, cztery gotowe talie specjalnie przygotowanych i zoptymalizowanych kart klanów: Smoka, Lwa, Feniksa i Skorpiona.

 

W grze będziemy używać tak naprawdę kart z systemu CCG tylko w tym przypadku nie będzie konieczne ich kolekcjonowanie, ale oczywiście możemy np. użyć już posiadanych kart, aby przebudować i wzbogacić swoją talie. Ma to być to swego rodzaju „kładka” pomiędzy grami typu CCG, a grami planszowymi.

Fabularnie gra będzie przedstawiała rozgrywki klanowe. Klan Lwa będzie chciał się zemścić na Klanie Skorpiona, Smoki nawet kosztem ukrywania dowodów winy będą chciały pogodzić oba Klany, natomiast Klan Feniksa będzie chciał ponad wszystko zachować spokój w Imperium. Taka fabuła będzie wymuszała na graczach nawiązywanie sojuszy, angażowanie się w intrygi oraz uczestniczenie w walkach. Sprawne manewrowanie w tym politycznym tyglu wyłoni zwycięski Klan.

Ogólnie karty będziemy dzielić na dwie talie: „Dynasty Deck” (karty bohaterów, złota, zdarzeń, regionów) oraz „Fate Deck” (karty taktyki, sprzętu, zaklęć, zwolenników). Podczas gry sprawne wykorzystanie zdolności samurajów, „shugenja” (kapłanów władających magią), dworzan, mnichów, wojowników ninja oraz kart dodatkowych przybliży nas do osiągnięcia jednego z czterech warunków zwycięstwa: Wojsko (zniszczenie wszystkich przeciwników), Honor (zdobycie 40 pkt. honoru), Pozbawienie Honoru (doprowadzenie przeciwnika do uzyskania -20 pkt. honoru) oraz Oświecenie (wprowadzenie do gry wszystkich pięciu kręgów żywiołów). Klany mogą próbować osiągnąć wygraną na wszystkie sposoby, ale każdy z nich posiada predyspozycje, które ułatwiają wygraną w konkretnych warunkach (Lwy – militaria, Feniksy – honor, Skorpiony – pozbawienie honoru, Smoki – oświecenie). O tym jak poprowadzi się Klan decyduje gracz i sposób w jaki zbuduje swoją talie.

Gra będzie zawierała oprócz świetnie zilustrowanych kart, tablicę punktacji, znaczniki oraz elementy umożliwiające rozegranie zawsze innej partii. W grze będzie mogło wziąć udział od 2-4 graczy.

Ja już ostrzę zęby, znaczy miecze, parzę zieloną herbatę i siadam do Sztuki Wojny Sun Tzu 🙂

[youtube D3-IvsTeC-U]

About

Avatar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Advertisment ad adsense adlogger