Przyglądając się ofercie anonsowanej na tegoroczne targi Spiel w Essen wpadło mi w oko kilka ciekawostek. Gier, które może niekoniecznie muszę dostać w moje ręce, ale ciekawym jak się potoczą ich losy.
W najbliższym czasie pojawi się na naszych łamach jeszcze kilka wpisów z cyklu TOP na Essen.
Szalona symultaniczna aukcja zaprojektowana przez Scotta Nicholsona. Bardzo lubię gry z mechaniką aukcji, ale jestem ostrożny wobec projektów tego autora. Niemniej jednak, pomysł równoczesnego licytowania pięciu obiektów w bardzo krótkim czasie kusi, by spróbować…
2. Patchistory
Koreańscy autorzy proponują grę cywilizacyjną. Oryginalność polega na tworzeniu swoistego pasjansa – układu kart przypominającego patchwork. Komba wzajemnie wspierających się kart pozwolą osiągać przewagę nad przeciwnikami. Brzmi interesująco, chętnie się przyjrzę.
Autor Darjeeling ma u mnie kredyt zaufania. Glastonbury to reimplementacja jego najlepiej ocenianej gry Kupferkessel Co. O ile pierwowzór był przeznaczony dla dwójki, to teraz grać będzie mogło od 2 do 4 graczy. Sama gra to zbieranie ingrediencji do magicznych mikstur.
Kiesling tworzący grę o ogrodach Sanssouci. Tematyka oryginalna, autor uznany… Może coś z tego będzie?
Wypasione wydanie gry nagrodzonej Spiel des Jahres. Zamiast kart bloczki i do tego eleganckie pudełko. Gratka dla kolekcjonerów.
Gra o podróżach po zażyciu grzybów psychoaktywnych! Temat jak znalazł pasuje do niegdyś zainicjowanego przez Veridianę cyklu o najdziwniejszych grach 😉
Ciekawe czy będą jakieś niezwykłe promoski… 😉
Małe gry w puszkach mają swój urok. Chętnie sprawdzę co tym razem kryje w sobie to maleństwo. Gra polegać ma na błyskawicznym odnajdywaniu słów i obrazków o określonym kolorze. Kolejne szaleństwo jak Dobble?
Meeple na Wyspach Szczęśliwych? Pewnie z niczym niekompatybilna, ale zobaczyć warto 😉
Gra w necie zrobiła furorę. Teraz przeniesiona zostaje do postaci karcianki. Wydawca znany, autor raczej debiutuje… Pewnie nic wielkiego, ale konwersja na planszówkę warta odnotowania.
10. Expedition: Northwest Passage
Przejście Północno-Zachodnie to tragiczna legenda wśród odkrywców i żeglarzy. Wyjątkowo surowe warunki polarne były przyczyną wielu nieudanych prób skrócenia drogi między Atlantykiem a Pacyfikiem. Ciekaw jestem jak udało się oddać warunki w regułach gry. Tym bardziej, że po dłuższym okresie starań wreszcie jest wielkonakładowy wydawca.
I tyle z gier dziwnych, innych, wyjątkowych i nadzwyczajnych. Takich, które może nie znajdą się na moich półkach (a może jednak 😉 ), ale z ciekawością dowiem się o nich więcej.
Mam nadzieję, że i Was udało mi się zaintrygować…